Firma DOVO začínala s třinácti zaměstnanci s výrobou břitev. Zákon přijatý v roce 1938 na ochranu jména Solingen, jí dal větší hrdost a pocit bezpečí této ochranné známky, stejně jako ještě větší smysl pro místní identitu.
Za svůj znak si firma zvolila rytíře s mečem a kladivem, který udatně pronikal na trhy v západní Evropě a v Severní Americe.
Díky masovému zavedení elektrického holicího strojku, hledá management firmy DOVO druhý zdroj příjmů, začíná tedy s výrobou nůžek na vlasy. Technici firmy tehdy osobně obcházeli kadeřnické salony v Solingenu a zjišťovali u kadeřnic, jaké nůžky by pro ně byly nejvhodnější.
Když v roce 1951 přišli mladí vývojáři, výroba nůžek začala mít obrovský úspěch a DOVO se opět dostává na trhy v Severní (později i Jižní) Americe a v západní Evropě, tentokrát však s nůžkami.
Díky úspěchu s nůžkami podnik zakládá dceřinou společnost Merkur Solingen na výrobu holicích potřeb, které mají celosvětový úspěch a které firmě otevírají nové trhy v Asii, zejména v Rusku a na Arabském poloostrově.
Veškeré výrobky firem DOVO a Merkur Solingen jsou originály vyrobené v německém Solingenu, proslulým nejkvalitnější evropskou ocelí.